Pravidla brevet

Pravidla pro BREVETS RANDONNEURS MONDIAUX
od 200 do 1000 km

1. Audax Club Parisien má výhradní celosvětovou autoritu ke schvalování těchto událostí. ACP registruje všechny brevety. Každá breveta dostává verifikační číslo. Tato jsou přidělována chronologicky na základě času přijetí žádosti. ACP registroval všechny brevety od jejich počátku 1921.

2. Tyto brevety jsou přístupné každému amatérskému cyklistovi bez ohledu na jeho nebo její příslušnost k cyklistickým klubům, oddílům nebo sdružením. Účastníci pod 18 let věku musí mít navíc písemný souhlas zákonného zástupce.
Jakýkoliv typ lidskou silou poháněného vozidla je povolen. Jedinou podmínkou je, že vozidlo musí být poháněno výhradně svým jezdcem (jezdci).

3. Pro účast na brevetě musí účastník vyplnit přihlášku, zaplatit pořadatelem určený poplatek a podepsat prohlášení o účasti na vlastní riziko.

4. Každý účastník musý být krytý pojištěním. Pojištění musí krýt případné výlohy na základní lékařskou pomoc. (Občané ČR uvnitř ČR nic nad rámec základního zdravotního pojištění nepotřebují, pro zahraniční části jízd stačí obyčejné cestovní pojištění do zahraničí.)

5. Během brevety se každý účastík považuje za jezdce na své osobní vyjížďce. Musí respektovat všechna příslušná ustanovení zákona o provozu na pozemních komunikacích, řídit se dopravními signály a podobně.
ACP, ostatní organizátoři, reprezentant ACP pro ČR a jím pověření organizátoři nemohou přijmout a nepřijímají zodpovědnost za jakékoliv nehody či porušení zákona během brevet kterýmkoliv z účastníků.

6. Pro noční jízdu musí být vozidla vybavena předními a zadními světly pevně připevněnými k vozidlu. Světla musí být zcela funkční po celou dobu (záložní světla jsou doporučená, při použití žárovkových jsou náhradní žárovky povinné). Alespoň jedno zadní světlo musí být v trvalém (ne blikajícím) režimu. Jezdcům nesplňujícím tyto požadavky nebude povolen start.
Světla musí být zapnutá od soumraku do úsvitu a případně kdykoliv jindy když nastanou podmínky zhoršené viditelnosti (mlha, déšť atd.) Toto musí dodržovat všichni jezdci ať jedou sami nebo ve skupině. Všichni musí svítit. Všichni jezdci musí mít reflexní vestu, šerpu nebo pás nebo jiný způsob umístění výrazných reflexních prvků na přední a zadní straně jezdce/vozidla.
Jakékoliv porušení těchto pravidel noční jízdy vede k okamžité diskvalifikaci jezdce.

7. Každý jezdec musí být soběstačný. Doprovodná vozidla ani jiný druh podpory na trase není dovolen. Podpora je dovolena pouze na kontrolních bodech. Jakékoliv porušení těchto pravidel vede k okamžité diskvalifikaci.
Pokud na startu organizátor vytvoří skupiny, je každému dovoleno jet svým tempem a kdykoliv skupinu opustit. Žádný jezdec nemůže být považován za vedoucího. Žádné odlišující prvky (jako speciální dres, páska na paži a podobně) nebo tituly (vedoucí jízdy) nejsou dovoleny. Od všech jezdců se očekává slušné a ohleduplné chování a musí se řídit platnými zákony. Od jezdců se též očekává chování v souladu s místními zvyklostmi co do vystupování na veřejnosti (v ČR tedy pojedeme decentně oblečení i v tropickém vedru a nebudeme močit na veřejnosti, například).

8. Na startu dostane každý jezdec brevet kartu (brevet card) a popis trasy (cue sheet) vyznačující trasu a umístění kontrolních bodů (checkpoints). Jezdec se musí tras držet. Pokud jezdcec opustí trasu, musí se na ni vrátit v místě, kde z ní sjel před tím, než bude pokračovat. To znamená žádné zkratky nebo alternativní trasy, pokud není určeno organizátorem. Jezdci musí zastavit na kontrolních bodech a nechat si dát razítko do karty (není-li organizátorem stanovena jiná metoda ověření průjezdu kontrolním bodem). Organizátoři mohou také kdekoliv na trase mít předem neoznámený kontrolní bod. Tím se zajišťuje, aby se od předepsané trasy nikdo neodchyloval.
Organizátor použije buď brevet karty Audax Clubu Parisien nebo lokální karty schválené Audax Clubem Parisien.

9. Organizátoři mohou mít kontrolní body, na kterých není přítomen žádný zástupce organizátora. V těchto bodech si jezdci nechají do karty dát razítko v místním podniku stanoveném organizátorem jako kontrolní bod, například obchodě, čerpací stanici nebo restauraci. Kromě razítka se do karty vyznačí i čas kontroly v kontrolním bodě a v případě jízd delších než 24 hodin i datum.
Pro neobsazené kontrolní body kde nelze získat razítko (například průjezd uprostřed noci) jezdec může napsat do brevet karty informaci identifikující kontrolní bod určenou organizátorem a čas a datum průjezdu.
Chybějící razítka, chybějící časy průjezdu nebo ztráta brevet karty (bez ohledu na to jak daleko jezdcec dojel) má za následek diskvalifikaci jezdce. Každý jezdec si sám dohlíží na to, aby měl v kartě řádně vyplněné údaje z každého kontrolního bodu.

10. Celkové časové limity se liší podle vzdálenosti. Jsou to (v hodinách a minutách): 13:30 pro 200 km, 20:00 pro 300 km, 27:00 pro 400 km, 40:00 pro 600 km, a 75:00 pro 1000 km.
Kromě toho musí jezdec dojet na každý kontrolní bod mezi jeho otevírací a zavírací dobou. Tyto časy jsou vyznačeny v brevet kartě u informací pro každý kontrolní bod. Pokud jezdec dorazí ke kontrolnímu bodu až po jeho uzavření, a pokud organizátor uzná, že jezdcovo zpoždění bylo nepředvídatelné a způsobené důvody mimo jeho kontrolu (jako například zastavení u dopravní nehody kvůli poskytnutí pomoci, uzavírka silnice a podobně), pak může organizátor pominout fakt, že jezdec dorazil pozdě a povolit mu pokračovat v jízdě. Špatná údržba kola nebo vybavení, únava, nedostatečná kondice, hlad a podobně nejsou nepředvídatelné a mimo kontrolu jezdce a proto nebudou uznány jako platný důvod pro zpoždění. Podle výše uvedeného nesplnění všech kontrolních bodu i kdyby jízda byla dokončena v časovém limitu má za následek diskvalifikaci.

11. Jakýkoliv podvod, švindlování nebo úmyslné porušení těchto pravidel má za následek vyloučení jezdce ze všech akcí organizovaných pod dohledem ACP.

12. V cíli jezdec musí podepsat svou brevet kartu a vrátit ji organizátorovi. Karta bude jezdci vrácena po verifikaci brevety a vydání jejího čísla. V případě ztráty karty organizátorem není vystavena náhrada.
Tyto jízdy nejsou soutěží, takže žádná klasifikace jezdců nebude vytvářena. Pamětní medaile za úspěšné dokončení jízdy v limitu jsou k dispozici ke koupi. Kdo si přeje medaili vyznačí toto na svojí brevet kartě. Platba je vyžadována v cíli.

13. Medaile: medaile za úspěšné zajetí brevet jsou: bronzová za 200km, postříbřená za 300km, karmínová za 400km, zlatá za 600km a stříbrná za 1000km. Design medailí se mění po každém PBP. Cena za medaile bude stanovena organizátorem.
Super Randonneur: Tento titul získává každý jezdcec, který dokončí sérii brevet (200, 300, 400 a 600km) v jednom roce. Existuje medaile pro držitele tohoto titulu. Jezdci musí organizátorovi poskytnout potřebnou dokumentaci a platbu. Organizátor ověří čísla zajetých brevet, objedná a předá medaili.

14. Breveta se musí zajet samostatně a nelze ji započítat jako součást jiné akce jeté ve stejnou dobu a obsahující trasu brevety.

15. Vše co souvisí s brevetami v dané geografické oblasti, jako jsou klasifikace, ceny, spory a podobně, pro jezdce i pro pořádající kluby, je výhradně v kompetenci reprezentanta ACP pro danou geografickou oblast a jeho organizaci.

16. Organizátor vystupuje v kalendáři ACP jako organizátor pouze pro akce pro svou geografickou oblast a to bez ohledu na místo jejich startu. Organizátor musí povinně používat brevet karty určené pro jeho geografickou oblast.
Organizátor může být v kalendáři označen jako druhý organizátor (spoluorganizátor) akce pořádané mimo jeho geografickou oblast, po schválení reprezentantem pro geografickou oblast pořádané akce, přičemž se musí řídit předchozím odstavcem.

17. Účastí na brevet jízdě jezdci souhlasí s publikováním své identity a dosažených výsledků organizátorem. Jejich identita nesmí nikdy být použita pro komerční účely ani předána třetí straně pro takové účely.

18. Každý jezdcec, který se přihlásí na brevetu a odstartuje v brevetě tím souhlasí s následujícím: Jakákoliv stížnost nebo dotaz ohledně brevety nebo její organizace musí být podány organizátorovi písemně a to do 48 hodin od ukončení brevety. Organizátor musí stížnost projít a předat ji, s doporučením, “Commission des Randonneurs” Audax Clubu Pairsien pro Francii nebo v případě jiné země osobě ACP zodpovědné za oblasti mimo Francii k finálnímu rozhodnutí.

19. Dotazy ohledně finálního rozhodnutí budou předány radě Audax Clubu Parisien s doporučeními organizátora a reprezentanta ACP pro danou geografickou oblast. Rada ACP je finálním arbitrem všech sporů nebo dotazů, které nastanou a nejsou jednoznačně pokryty těmito pravidly.


Přeloženo pro ČR 22.3.2015 z originálu ve smlouvě mezi ACP a českým reprezentantem ACP. 
Aglickou verzi je možno vidět zde

1 komentář:

  1. Máte to fajn sepsané. Jen bych měl dotaz. Jede se jen po ČR nebo i do zahraničí a pokud ano, je potřeba cestovní pojištění? A pokud ano, tak to zařizuje pořadatel nebo každý sám za sebe? Já jen že mám dobré zkušenosti s ERV Pojišťovnou. Hlavně kvůli tomu, že mají tuhle super aplikaci, přes kterou zjistíte, všechno o tom, jak vaše cestovní pojištění vypadá a co obsahuje. ;-)

    OdpovědětVymazat