Pravidla
pro BREVETS RANDONNEURS MONDIAUX
od
200 do 1000 km
1. Audax Club
Parisien má výhradní celosvětovou autoritu ke schvalování
těchto událostí. ACP registruje všechny brevety. Každá breveta dostává verifikační číslo. Tato jsou přidělována
chronologicky na základě času přijetí žádosti. ACP registroval
všechny brevety od jejich počátku 1921.
2. Tyto brevety jsou
přístupné každému amatérskému cyklistovi bez ohledu na jeho
nebo její příslušnost k cyklistickým klubům, oddílům nebo
sdružením. Účastníci pod 18 let věku musí mít navíc písemný
souhlas zákonného zástupce.
Jakýkoliv typ
lidskou silou poháněného vozidla je povolen. Jedinou podmínkou
je, že vozidlo musí být poháněno výhradně svým jezdcem
(jezdci).
3. Pro účast na
brevetě musí účastník vyplnit přihlášku, zaplatit pořadatelem
určený poplatek a podepsat prohlášení o účasti na vlastní
riziko.
4. Každý účastník
musý být krytý pojištěním. Pojištění musí krýt případné
výlohy na základní lékařskou pomoc. (Občané ČR uvnitř ČR
nic nad rámec základního zdravotního pojištění nepotřebují,
pro zahraniční části jízd stačí obyčejné cestovní pojištění
do zahraničí.)
5. Během brevety se
každý účastík považuje za jezdce na své osobní vyjížďce.
Musí respektovat všechna příslušná ustanovení zákona o
provozu na pozemních komunikacích, řídit se dopravními signály
a podobně.
ACP, ostatní
organizátoři, reprezentant ACP pro ČR a jím pověření
organizátoři nemohou přijmout a nepřijímají zodpovědnost za
jakékoliv nehody či porušení zákona během brevet kterýmkoliv z
účastníků.
6. Pro noční
jízdu musí být vozidla vybavena předními a zadními světly
pevně připevněnými k vozidlu. Světla musí být zcela funkční
po celou dobu (záložní světla jsou doporučená, při použití
žárovkových jsou náhradní žárovky povinné). Alespoň jedno
zadní světlo musí být v trvalém (ne blikajícím) režimu.
Jezdcům nesplňujícím tyto požadavky nebude povolen start.
Světla musí být
zapnutá od soumraku do úsvitu a případně kdykoliv jindy když
nastanou podmínky zhoršené viditelnosti (mlha, déšť atd.) Toto
musí dodržovat všichni jezdci ať jedou sami nebo ve skupině.
Všichni musí svítit. Všichni jezdci musí mít reflexní
vestu, šerpu nebo pás nebo
jiný způsob umístění výrazných reflexních prvků na přední
a zadní straně jezdce/vozidla.
Jakékoliv
porušení těchto pravidel noční jízdy vede k okamžité
diskvalifikaci jezdce.
7.
Každý jezdec musí být soběstačný. Doprovodná vozidla ani jiný
druh podpory na trase není dovolen. Podpora je dovolena pouze na
kontrolních bodech. Jakékoliv porušení těchto pravidel vede
k okamžité diskvalifikaci.
Pokud
na startu organizátor vytvoří skupiny, je každému dovoleno jet
svým tempem a kdykoliv skupinu opustit. Žádný jezdec nemůže být
považován za vedoucího. Žádné odlišující prvky (jako
speciální dres, páska na paži a podobně) nebo tituly (vedoucí
jízdy) nejsou dovoleny. Od všech jezdců se očekává slušné a
ohleduplné chování a musí se řídit platnými zákony. Od jezdců
se též očekává chování v souladu s místními zvyklostmi co do
vystupování na veřejnosti (v ČR tedy pojedeme decentně oblečení
i v tropickém vedru a nebudeme močit na veřejnosti, například).
8.
Na startu dostane každý
jezdec brevet kartu (brevet card) a popis trasy (cue sheet)
vyznačující trasu a umístění kontrolních bodů (checkpoints).
Jezdec se musí tras držet. Pokud jezdcec opustí trasu, musí se na
ni vrátit v místě, kde z ní sjel před tím, než bude
pokračovat. To znamená žádné zkratky nebo alternativní trasy,
pokud není určeno organizátorem. Jezdci musí zastavit na
kontrolních bodech a nechat si dát razítko do karty (není-li
organizátorem stanovena jiná metoda ověření průjezdu kontrolním
bodem). Organizátoři mohou také kdekoliv na trase mít předem
neoznámený kontrolní bod. Tím se zajišťuje, aby se od
předepsané trasy nikdo neodchyloval.
Organizátor
použije buď brevet karty Audax Clubu Parisien nebo lokální karty
schválené Audax Clubem Parisien.
9.
Organizátoři mohou mít
kontrolní body, na kterých není přítomen žádný zástupce
organizátora. V těchto bodech si jezdci nechají do karty dát
razítko v místním podniku stanoveném organizátorem jako
kontrolní bod, například obchodě, čerpací stanici nebo
restauraci. Kromě razítka se do karty vyznačí i čas kontroly v
kontrolním bodě a v případě jízd delších než 24 hodin i
datum.
Pro
neobsazené kontrolní body kde nelze získat razítko (například
průjezd uprostřed noci) jezdec může napsat do brevet karty
informaci identifikující kontrolní bod určenou organizátorem a
čas a datum průjezdu.
Chybějící
razítka, chybějící časy průjezdu nebo ztráta brevet karty (bez
ohledu na to jak daleko jezdcec dojel) má za následek
diskvalifikaci jezdce. Každý
jezdec si sám dohlíží na to, aby měl v kartě řádně vyplněné
údaje z každého kontrolního bodu.
10.
Celkové časové limity se
liší podle vzdálenosti. Jsou to (v hodinách a minutách): 13:30
pro 200 km, 20:00 pro 300 km, 27:00 pro 400 km, 40:00 pro 600 km, a
75:00 pro 1000 km.
Kromě
toho musí jezdec dojet na každý kontrolní bod mezi jeho otevírací
a zavírací dobou. Tyto časy jsou vyznačeny v brevet kartě u
informací pro každý kontrolní bod. Pokud jezdec dorazí ke
kontrolnímu bodu až po jeho uzavření, a pokud organizátor uzná,
že jezdcovo zpoždění bylo nepředvídatelné a způsobené důvody
mimo jeho kontrolu (jako například zastavení u dopravní nehody
kvůli poskytnutí pomoci, uzavírka silnice a podobně), pak může
organizátor pominout fakt, že jezdec dorazil pozdě a povolit mu
pokračovat v jízdě. Špatná údržba kola nebo vybavení, únava,
nedostatečná kondice, hlad a podobně nejsou nepředvídatelné a
mimo kontrolu jezdce a proto nebudou uznány jako platný důvod pro
zpoždění. Podle výše uvedeného nesplnění všech kontrolních
bodu i kdyby jízda byla dokončena v časovém limitu má za
následek diskvalifikaci.
11.
Jakýkoliv podvod, švindlování nebo úmyslné porušení těchto
pravidel má za následek vyloučení jezdce ze všech
akcí organizovaných pod dohledem ACP.
12.
V cíli
jezdec musí podepsat svou brevet kartu a vrátit ji
organizátorovi. Karta bude
jezdci vrácena po verifikaci brevety a vydání jejího čísla. V
případě ztráty karty organizátorem není vystavena náhrada.
Tyto
jízdy nejsou soutěží, takže žádná klasifikace jezdců nebude
vytvářena. Pamětní medaile
za úspěšné dokončení jízdy v limitu jsou k dispozici ke koupi.
Kdo si přeje medaili vyznačí toto na svojí brevet kartě. Platba
je vyžadována v cíli.
13.
Medaile: medaile za
úspěšné zajetí brevet jsou: bronzová za 200km, postříbřená
za 300km, karmínová za 400km, zlatá za 600km a stříbrná za
1000km. Design medailí se mění po každém PBP. Cena za medaile
bude stanovena organizátorem.
Super Randonneur:
Tento titul získává každý
jezdcec, který dokončí sérii brevet (200, 300, 400 a 600km) v
jednom roce. Existuje medaile pro držitele tohoto titulu. Jezdci
musí organizátorovi poskytnout potřebnou dokumentaci a platbu.
Organizátor ověří čísla zajetých brevet, objedná a předá
medaili.
14.
Breveta se musí zajet samostatně a nelze ji započítat jako
součást jiné akce jeté ve stejnou dobu a obsahující trasu
brevety.
15.
Vše co souvisí s brevetami v dané geografické oblasti, jako jsou
klasifikace, ceny, spory a podobně, pro jezdce i pro pořádající
kluby, je výhradně v kompetenci reprezentanta ACP pro danou
geografickou oblast a jeho organizaci.
16.
Organizátor vystupuje v
kalendáři ACP jako organizátor pouze pro akce pro svou
geografickou oblast a to bez ohledu na místo jejich startu.
Organizátor musí povinně používat brevet karty určené pro jeho
geografickou oblast.
Organizátor
může být v kalendáři označen jako druhý organizátor
(spoluorganizátor) akce pořádané mimo jeho geografickou oblast,
po schválení reprezentantem pro geografickou oblast pořádané
akce, přičemž se musí řídit předchozím odstavcem.
17.
Účastí na brevet jízdě jezdci souhlasí s publikováním své
identity a dosažených výsledků organizátorem. Jejich identita
nesmí nikdy být použita pro komerční účely ani předána třetí
straně pro takové účely.
18.
Každý jezdcec, který se přihlásí na brevetu a odstartuje v
brevetě tím souhlasí s následujícím: Jakákoliv stížnost nebo
dotaz ohledně brevety nebo její organizace musí být podány
organizátorovi písemně a to do 48 hodin od ukončení brevety.
Organizátor musí stížnost projít a předat ji, s doporučením,
“Commission des Randonneurs” Audax Clubu Pairsien pro Francii
nebo v případě jiné země osobě ACP zodpovědné za oblasti mimo
Francii k finálnímu rozhodnutí.
19.
Dotazy ohledně finálního
rozhodnutí budou předány radě Audax Clubu Parisien s doporučeními
organizátora a reprezentanta ACP pro danou geografickou oblast. Rada
ACP je finálním arbitrem všech sporů nebo dotazů, které
nastanou a nejsou jednoznačně pokryty těmito pravidly.
Přeloženo pro ČR 22.3.2015 z originálu ve smlouvě mezi ACP a českým reprezentantem ACP.
Aglickou verzi je možno vidět zde.
Přeloženo pro ČR 22.3.2015 z originálu ve smlouvě mezi ACP a českým reprezentantem ACP.
Aglickou verzi je možno vidět zde.
Máte to fajn sepsané. Jen bych měl dotaz. Jede se jen po ČR nebo i do zahraničí a pokud ano, je potřeba cestovní pojištění? A pokud ano, tak to zařizuje pořadatel nebo každý sám za sebe? Já jen že mám dobré zkušenosti s ERV Pojišťovnou. Hlavně kvůli tomu, že mají tuhle super aplikaci, přes kterou zjistíte, všechno o tom, jak vaše cestovní pojištění vypadá a co obsahuje. ;-)
OdpovědětVymazat