čtvrtek 23. dubna 2015

300km pohledem z kokpitu Questu


Na 18.4. vysel termin druhe kvalifikacni jizdy ze serie BBS 2015 a to 300km v limitu 20h.
Na startu se nas seslo sest. Ctyri jezdci, kteri zajeli v limitu 200km a dva co opet vyrazeji s tim ze nedojedou, ale jejich nadseni by mnoho jezdcu mohlo zavidet.
Start byl naplanovan na 6:30 rano. Krome jednoho jezdce jez si spletl misto odjezdu s minulou brevetou probehl presne. Smer Obrany jsme vyrazili kazdy zvlast a kazdy si drzel sve tempo. Prvni Radek, druhy nink, treti Matej a pak Josef a na zaver Ivca s Milanem. Za Blanskem zaclo jemne prset a prestalo az pred Boskovicema, kde byl prvni checkpoint. Zde se sjeli Randek s ninkem, a dale jeli chvili spolu, ale nakonec se pred Letovicemi zase odpojili.

(V Letovicích se Ifča a Milan rozhodli přestat bojovat s ledovým protivětrem a vrátit se domů vlakem. Ani to nešlo hladce, ale po požáru zadní elektrické jednotky a následném čekání na další vlak se bezpečně dostali domů.)

Z Letovic kolem Kretinky je novy asfalt coz jede i do kopce hezky a monotonost obzvlastnovala mladez cistici prikopy od odpadku. Za Kretinem byla uz cesta zase rozbita jako vzdy, i kdyz nekde u Bohunova kousek opravovali. Druhy checkpoint byl ve Vitejevsi u nasich podporovatelu manzelu Bauerovych, a byl opravdu nejlepe vybaven ze vsech co jsme dosud meli. Dostali jsem caj, colu, vyborne palacinky, a samozrejme razitko podpis a cas do brevet karty. Skoda jen ze jsme se nemohli zdrzet dele! Sjezd smerem na Banin jsem resil u questu uplne rozhasenou prehazovacku az jsem v Hradci nad Svitavou rozebral kryty zadniho kola a zjitil povoleny sroub stahujisi telo naboje s orechem. Oprava zabrala asi tak 20min ale nastesti pak uz byl hned checkpoit Vendoli kde jsem se sjel s Matejem.

(Radek dojel na checkpoint Vendolí v 11:08, dal si krátkou pauzu a chvíli po čtvrt na dvanáct pokračoval v jízdě. Nink dojel v 11:39 a Matěj tři minuty po něm. Po krátké přestávce pokračovali společně. Chvíli před dvanáctou přijel Jozef, ale už při odjezdu z tohoto checkpointu předpovídal, že celou brevetu neujede. Nakonec to zabalil v Chocni, kde si dal pořádné jídlo a vydal se na vlak.)

Horska premie koncila az spise u Ostreho Kamene, ale pak uz to bylo porad z kopce, napred hodne do Trstenice a pak mene az do Litomysle. Bez zastaveni jsem dojel az na checkpoint v Chocni, kde pan na benzince byl potesen ze mu o ucet rikam predem. Zastavka asi tak 3min a pokracovani pres kodove znaceni skrz kruhace v Chocni a pote pres Krchleby a Prestavlky smerem na Kostelec nad Orlici s protivetrem. V Kostelci mesto na nadrazi byla pani za prepazkou velmi nesva kdyz slysela pozadavek na jakoukoliv jizdenku, ale povedlo se a zbyval posledni kopec a sjezd do Rychnova nad Kneznou. Zde jsem byl v 15:30 a mel pauzu 30min, na jejimz konci dojel Matej. Mel jsem jen caj a kafe nebot na polivku bych cekal pul hodiny. Sedl jsem opet do questa a rozjel se zpet, nova cyklostezka podel hlavni z Rychnova prisla vhod, pak klesani do Kostelece s auty, a pak uz jen vlny opet pres Krchleby a spol. Jelo to pekne tazke delsi pauzu na jidlo jsem dal az pred Chocni na 180km. Do Litomysle to slo skoro stejne, pak uz to zaclo pekne jemne stoupat k Trstenicim a pak vydrapani serpentinou na misto jedine fotky z nasi akce a pak uz Karle, Ostry Kamen a chceckpoint zacatek Vendoli – Landmark ve 20:00.

(Radek checkpoint napoprvé minul, dal si pauzu na jídlo a vrátil se k němu. Byl u něj v 19:00. Nink tedy přijel hodinu po něm. Matěj jel stále půl hodiny za ninkem a ve Vendolí byl v 20:29.)

Doplneni paliva a priobleceni bylo nutne protoze nasledoval sjezd uz za tmy. Do Hradce nad Svitavou rychle, pak uz mene do Brezove nad Svitavou, kde byl v restauraci u Cihaku dalsi checkpoint – teply caj prisel vhod. Najeti na slavnou Svitavskou magistralu bylo celkem pozde takze provoz primerene maly a vzhledm ke klesani se dal drzet pekny prumer. U Letovic jsem jeste dokupoval vodu na benzince, ale nejak nebyla pouzita. Za Letovicemi byly velmi krasne vlny kde se dalo velmi vyuzit aerodynamickych vlastnosti questa, par jich ale bylo nutno vyjet na nejlehci prevod i vzhledem k unave. Na 267km bylo odboceni na Rajec-Jestrebi, pak Blansko s neprijemnou mistni objizdkou a pak uz hlavni k Novemu Hradu a najeti na stezku do Adamova. Z Adamova me to uz tahlo tak domu k cili ze jsem to zajel cca za pul hodiny s average 30kph. A pak v 23:32 razitko a podpis od Jirky a sezeni asi 5min v questu. Trosku vic prositej, ale stastnej ze jsem to dal s rezervou 2h58min do limitu.

Toz tak, nink

(Radek dorazil do cíle 15 hodin a 37 minut po startu ve 22:07. Nink přijel hodinu dvacet pět po něm a Matěj za další hodinu třicet osm v 1:10, s padesátiminutovou rezervou do limitu. V poslední části tedy nink Matějovi kus ujel, protože Questu v těch klesáních zpátky k Brnu citelně vzrostla průměrná rychlost. Radek ovšem podle dostupných údajů dokázal jet i bez Questu na konci ještě rychleji než ninkův Quest.

Vsuvky kurzívou za pořádající Czech Randonneurs 
Jirka)

Žádné komentáře:

Okomentovat